Tashqi reklama va uning xususiyatlari
Muallif
ModeratorTashqi reklama va uning xususiyatlari
Tashqi reklama joylashtirishning o'ziga xos xususiyatlari
Tashqi reklama maqsadli auditoriya bilan muloqot qilishning yuqori samarali kanallaridan biri bo'lib qolmoqda. Ushbu sanoat tez sur'atlar bilan rivojlanib, ko'plab texnik va interaktiv echimlarni taklif qiladi. Ushbu maqolada biz ushbu vositaning ta'siri haqida gapiramiz
O‘zbekistonda eng ko‘p reklama tuzilmalari joylashgan poytaxt Toshkent shahri hisoblanadi. Toshkent shahrida tashqi reklama vositalari boshqa reklama vositalaridan bir pog‘ona yuqoriroq. Buning sababi, ommaviy axborot vositalarining asosiy maqsadi reklama nashr qilish emas. Televideniye, radio, matbuot notijorat axborot manbalari vazifasini bajaradi. Reklama tuzilmalari buning aksi - ular tijorat ma'lumotlarini etkazish uchun mo'ljallangan va shuning uchun kompaniyaning maqsadlari va ehtiyojlariga qarab samarali bo'lishi mumkin bo'lgan ko'plab tashqi reklama turlari mavjud. Bundan tashqari, potentsial mijozlarga imkon qadar ko‘rinadigan bo‘lishi uchun nafaqat reklamaning o‘zi, balki uning joylashuvini ham hisobga olish kerak.
Tashqi va integratsiyalashgan reklamaning muhim xususiyatlari
Tashqi reklama ta'siri yuqori bo'lishi uchun reklama beruvchi uning xususiyatlarini bilishi kerak. Odam odatda reklamani ko'rmaguncha biladi va kun oxiriga kelib butunlay unutadi. Tomoshabinlarning e'tiborini jalb qilish uchun mahsulot iste'molchi bilan yaqin aloqada bo'lishini ta'minlash uchun reklamalarni oqilona joylashtirishingiz kerak. Ammo chora-tadbirlarga ham rioya qilish kerak, chunki juda ko'p reklama vositalari iste'molchini qiziqishdan ko'ra jirkanishga olib keladi. Bunday stsenariyning oldini olish uchun siz nafaqat ijodiy yechimlarga murojaat qilishingiz, balki mahsulotingizni qanday taqdim etishni ham bilishingiz kerak.
Tashqi reklama uchun bir qancha muhim talablar mavjud:
- O'zingizga e'tibor qaratish
- Yuklanmang
- Tez-tez koʻring
- Yo'lga chiqish oson
Ochiq Led ekranlar, bannerlar, shahar formatlari va boshqa dizaynlar murakkab reklamaga kiritilgan. Integratsiyalashgan reklama birgalikda ishlaydigan turli xil reklama vositalarini birlashtirishni anglatadi. Ushbu turdagi PR har qanday biznes uchun juda ijobiydir. Bu qanday ishlaydi: ko'rdim, eshitdim, o'qidim, qiziqib qoldim… Murakkab reklama muvaffaqiyatli bo'lishi uchun sizga yaxshi ijodiy kontseptsiya va to'g'ri media-reja kerak. Reklama kampaniyasi siz xohlagancha davom etishi mumkin: bir hafta, bir oy, bir yil va hokazo. Asosiysi, yagona uslub va brend kontseptsiyasiga rioya qilish, yoqimli dizayn va maqsadli auditoriyaga yondashuv esdalikni oshiradi.
Murakkab reklama - bu keng ko'lamli reklama kampaniyasi va bunday narsalarni oldindan rejalashtirish kerak. Bozor va maqsadli auditoriyani tahlil qilish uchun yetarli vaqtingiz bo'lishi kerak
Tijoriy reklama muvaffaqiyati bir necha omillar bilan belgilanadi. Ulardan biri reklama maydonini to'g'ri tanlashdir. Shuni hisobga olish kerakki, ba'zi joylar boshqalarga qaraganda samaraliroq bo'lishi mumkin, ayniqsa odamlar oqimi yuqori bo'lsa. Bundan tashqari, tashqi reklama joylashtirishni qiyinlashtirishi mumkin bo'lgan qonunchilik cheklovlari va byurokratik tartiblarni hisobga olish kerak. Reklama imkon qadar samarali bo'lishi uchun maqsadli auditoriyaning ehtiyojlari va manfaatlarini ham hisobga olishingiz kerak.
Tashqi reklamaning afzalliklari va kamchiliklari
Tashqi reklamaning afzalliklaridan boshlaylik:
- Keng kirish
- Reklamani hamma ko'radi, u bilan aloqa qilish muqarrar
- Reklama bilan bog‘lanish uchun arzon narx
- Har qanday miqyosda foydalanish mumkin
- Maqsadli auditoriyaga uzoq muddatli ta'sir
Tashqi reklamaning kamchiliklari:
- Muayyan auditoriya segmentlariga etib bo'lmadi
- Yodlashga oz vaqt bor
- Mahsulotning katta tavsiflari tomoshabinlar tomonidan qabul qilinmaydi
- Qonunchilikni tartibga solishning murakkabligi.
Reklama tuzilmalarining turlari
Tashqi reklama vositalari juda xilma-xildir, shuning uchun reklama beruvchi reklama xabarini turli yo'llar bilan etkazishi mumkin. Biz eng mashhur dizaynlarni sanab o'tamiz.
Billboardlar
Billboard — katta qalqon, magistral yo'llar, ko'chalar va boshqa odamlar gavjum joylar bo'ylab o'rnatiladi.
Supersaytlar
Supersite – Bu balandlikda tashqi yoritish o'rnatilgan katta bilbord ko'rinishidagi mustaqil reklama o'rnatish tashqi reklama.
Brandmaurs
Xavfsizlik devori - bu devorga o'rnatilgan ulkan reklama taxtasi.
Led ekranlar
LED ekranlar — vizual ma'lumotlarni, videolarni ko'rsatish va uzatish uchun qurilma
Shahar formatlari
Shahar formati — mustaqil tashqi reklama tuzilmalari, asosan, piyodalar uchun. Standart reklama hajmi — 120 sm x 180sm
Tom tuzilmalari
Tomning tuzilishi — bu bino yoki inshootning tomiga o'rnatilgan ulkan reklama inshooti
Axborot ptlonlari
Ustunlar- yoritilgan reklama inshootlari boʻlib, odatda 2 tomonlama
Chiqish
Shuni yodda tutish kerakki, tashqi reklama reklama qilishning yagona usuli emas va uning samaradorligi maqsadli auditoriya va boshqa omillarga qarab cheklanishi mumkin. Shuning uchun, reklama strategiyasini tanlashda natijalarni maksimal darajada oshirish uchun turli reklama kanallarini hisobga olish kerak.