Загрузка...

Bugungi kunda qanday reklama turlari samarali?

28-apr, 2023
Avatar
Muallif
Moderator

Bugungi kunda qanday reklama turlari samarali?

Reklama bozori rang-barang, iste'molchilar e'tiborini jalb qilish va savdo hajmini oshirish uchun ishlatiladigan ko'plab turlari mavjud. Uning heterojenligi tufayli mahsulot har xil ko'rinishda taqdim etilishi mumkin. Tasvir, tashqi ko'rinish, assotsiatsiyalar asta-sekin odamlar ongiga joylashib, osongina tanib olinadi.

Reklama tasnifi

Amaliy maqsadlarda reklama turlarining umumiy tasnifi reklama uzatiladigan vosita yoki kanal turiga qarab reklama turiga asoslangan holda eng foydali hisoblanadi.

Reklama kommunikatsiya shakllarining xilma-xilligi tufayli uni quyidagi turlarga ajratish mumkin:

  • Televizion reklama. Televizion reklama.
  • Radio reklama. Radio reklama.
  • Internet marketing. Internetda reklama.
  • Tashqi reklama
  • Ichki reklama. Ichki reklama.
  • Tranzit reklama. Transportda reklama.
  • Reklamani chop etish.

Shuningdek, siz reklamani turli mezonlarga ko'ra tasniflashingiz mumkin: sanoat xususiyatlari, auditoriya turi, tarqatish maydoni, media turi, ta'sir va boshqa parametrlar.

Reklama insoniyat tomonidan tarix davomida ma'lum bo'lgan va ishlatilgan. Bu tovarlar va xizmatlar haqidagi ma'lumotlarni tarqatish uchun turli aloqa kanallaridan foydalanishni nazarda tutgan. Reklamaning yana ko‘plab turlari mavjud, lekin ular asosiy talabga ega

.

Reklamaning qanday turlari samarali?

Birinchidan, hozirda qaysi reklama turlari eng istiqbolli ekanini ko'rib chiqamiz

Dentsu aloqa guruhi reklama bozorining qisqacha mazmunini o'tkazdi. 2021 yil yuqori o'sish sur'atlarini ko'rsatdi - 17 foizga (682,5 milliard dollar) o'sdi. Pandemiyadan keyin reklama investitsiyalari 8,7 foizga oshdi

Dentsu Global reklama xarajatlari prognozi

Dentsu prognozlariga ko'ra, 2023 yilga borib global marketing bozori 778,6 milliard dollar qiymatiga to'g'ri keladi, bu esa 5,4 foizga o'sishni anglatadi. Kelgusi yilda dinamika 5,1% gacha oshadi.

Janubiy va Shimoliy Amerikadagi o'sishning yuqori darajasiga alohida e'tibor qaratish lozim, bu erda yillik xarajatlar 13,1% dinamikasi bilan 329,6 milliard dollargacha oshadi. Yevropa, Yaqin Sharq va Afrika ham ortda qolmagan va 5,8 foizga o‘sib, 158,9 milliard dollarga, Osiyo-Tinch okeani mintaqasi esa 5,1 foizga oshib, 250 milliard dollarga yetishi kutilmoqda.

Shubhasiz, raqamli reklama bugungi kunda eng talab qilinadigan bozorlardan biridir. Bu maqsadli segmentatsiya, katta auditoriya va turli xizmatlar tufayli reklama beruvchilarning e'tiborini tortadi. Internet-bozor resurslarini bilish va to‘g‘ri foydalanish reklama beruvchilarga har qanday hajmdagi turli reklama loyihalarini muvaffaqiyatli amalga oshirish imkoniyatini beradi.

Prognozga ko'ra, 2021 yilda raqamli reklamaga global investitsiyalar 29,1 foizga o'sdi, raqamli reklama ulushi esa 55 foizdan oshadi. 2022 yilda ushbu segmentdagi eng tez rivojlanayotgan mavzular: ijtimoiy tarmoqlar (21,4%), video (18,9%) va qidiruv (16,9%) bo'ladi. 2024-yilga borib, interaktiv televidenie, elektron tijorat platformalari, shuningdek, 14,8 foizlik o‘sishni ta’minlovchi video reklamaning muhim o‘sishi hisobiga raqamli reklama reklama bozorining 60 foizini egallaydi.

Dentsu kompaniyasining umumiy reklama xarajatlaridagi raqamli reklama ulushi

Rossiya aloqa agentliklari assotsiatsiyasi “AKAR” Rossiya reklama bozorini kontent turi bo'yicha segmentatsiyalash bo'yicha ishlarni olib bordi va 2021 yil uchun reklama hajmini taxmin qildi. Tashqi reklama (+40%), Internet xizmatlari (25%) va Audio kontent (24%) juda yuqori dinamikani ko'rsatdi

2021-yilda “ACAR”dan kontent turlari boʻyicha reklama hajmi

Reklama tufayli mahsulot yoki xizmat talabni oshiradi. Va bu bozor barcha yo'nalishlarda jadal rivojlanmoqda. Dmitriy Grigoryev (Wunder Digital agentligi direktori)ning so‘zlariga ko‘ra, O‘zbekistonda reklama bozori har yili 20−25% ga o‘sadi. ,2 mlrd so‘m(66,9 mln dollar).< /p>

2021-yilda raqamli reklama ulushi 18 foizni tashkil etgan bo‘lsa, qiymati bo‘yicha 82,2 milliard so‘mdan 108,2 milliard so‘mga, 2020-yilda esa 16 foizni, 2019-yilda 15 foizni tashkil etdi.

Statistik ma'lumotlar spot yangiliklar saytidan olingan

Raqamli reklamaning bunday o'sishining sabablari ko'p, mahsulotlarning aksariyati asosan yosh auditoriyaga qaratilgan. Bundan tashqari, onlayn reklamaga o‘tish uning boshqa reklama turlariga nisbatan ancha arzon va samaraliroq ekanligi bilan bog‘liq

.

Internet faol media-kanaldir, shuning uchun onlayn reklama tamoyillari va texnologiyalari televidenie, radio va matbuot kabi an'anaviylardan farq qiladi. Bu erishishga imkon beradireal vaqtda ma'lumotlar almashinuvi va fikr-mulohazalarning mavjudligi tufayli iste'molchiga yuqori samaradorlik ta'siri.

Xulosa qilish mumkinki, raqamli reklama turi eng istiqbolli bo'lib ko'rinadi, bu bozor kelajakda tez o'sishda davom etadi, ehtimol boshqa reklama kanallarini siqib chiqaradi. Ammo shuni unutmasligimiz kerakki, har qanday reklama kampaniyalarining maksimal samaradorligiga erishish uchun mijozlar ma'lumotlarini to'plash, auditoriyani segmentlarga bo'lish va real vaqt rejimida natijalarni kuzatish bo'yicha tahlillarni o'tkazish kerak. Reklamaga integratsiyalashgan yondashuv eng samarali hisoblanadi.

Ulashishni unutmang
Top